Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

O2 kombi - dobre wieści dla VAT-owcow?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • O2 kombi - dobre wieści dla VAT-owcow?

    kto powiedział ze do ubezpieczenia potrzebna jest faktura.... :szeroki_usmiech
    TDI 205PS

  • #2
    O2 kombi - dobre wieści dla VAT-owcow?

    Jest nadzieja...

    Temat byl juz lekko poruszony na forum.

    Po dzisiejszej rozmowie z Martinezem postanowilem podzwonic w pare miejsc i okazuje sie, ze rzeczywiscie Octa II ma lapac sie we wzorze posla (tfu) Lisaka.
    SAP zalatwia podobno formalnosci.

    Samochod ma byc rejestrowany na 4 osoby.
    Oczywiscie jest to informacja nieoficjalna, zrodlo poinformowalo mnie :lol:, ze oficjalnie bedzie wiadomo dopiero w momencie wprowadzenia cennikow - wiec moze byc roznie jak to w Polsce, ale trzeba byc dobrej mysli.

    Aha - nie wiadomo czy wzor beda spelnialy wszystkie wersje silnikowe i wyposazeniowe.

    Podzwonilem tez po kilku dealerach i albo nic na ten temat nie wiedza, albo potwierdzaja mniej wiecej to co napisalem powyzej. W kazdym razie zadnych konkretow.

    Zobaczy sie...
    Jakby ktos wiedzial wiecej na ten temat to prosze o informacje.
    TDI 205PS

    Komentarz


    • #3
      Z tego co wiem, ma być kilka wersji wyposażeniowo-silnikowych. Oby tylko nie okazało się że będzie jak w Oplu tj. np: tylko z automatyczną skrzynią biegów (mowa o Vectrze).
      Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
      teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
      czarna AR 156 1.8 T.Spark

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Martinez
        Z tego co wiem, ma być kilka wersji wyposażeniowo-silnikowych. Oby tylko nie okazało się że będzie jak w Oplu tj. np: tylko z automatyczną skrzynią biegów (mowa o Vectrze).
        No wlasnie to mnie troche martwi, bo TDI maja ciezkie silniki, wiec pojda jako pierwsze na odstrzal, jakby co
        TDI 205PS

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez MiKruS
          No wlasnie to mnie troche martwi, bo TDI maja ciezkie silniki, wiec pojda jako pierwsze na odstrzal, jakby co
          Nie koniecznie,

          idąc dalej tropem Opla - tam homologację miały wersje z najcięższymi silnikami tj. 3.2 V6 i 2.2 DTI + automaty. Te silniki akurat były w ofercie najcięższe i było specjalnie wzmacniane zawieszenie. Specjalna opcja zwiększenia ładowności. Więc wszystko jeszcze otwarte. Tym bardziej że od dawna wiadomo że firmy kupują głównie Octavie TDI, a Skoda nie ma w swojej ofercie odpowiednika np Citroena Berlingo. Myśle że posmarują gdzie trzeba i będzie dobrze

          pozdro
          Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
          teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
          czarna AR 156 1.8 T.Spark

          Komentarz


          • #6
            ze oficjalnie bedzie wiadomo dopiero w momencie wprowadzenia cennikow - wiec moze byc roznie jak to w Polsce, ale trzeba byc dobrej mysli.
            a nie znacie jakiegoś przybliżonego terminu wprowdzenia Octy II kombi?

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez arci9
              a nie znacie jakiegoś przybliżonego terminu wprowdzenia Octy II kombi?
              15 marca.
              TDI 205PS

              Komentarz


              • #8
                Jak się potwierdzi to chyba pomieniamy autko na 2.0 TDI w O2

                Komentarz


                • #9
                  Jak się potwierdzi to chyba pomieniamy autko na 2.0 TDI w O2
                  no mnie się marzy......

                  pytanie do znawców od leasingu:może Martinez pomozesz, bo coś mi się kojarzy , że z tej branży...

                  Chodzi o zmianę auta w trakcie trwania leasingu....Czy jest to wykonalne, czy tzreba rozpatrywać indywidualnie ikoniecznie dokłądnie przestudiować swoją konkretną umowę ( w moim przypadku volkswagen bank)?

                  :idea:

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez arci9
                    Jak się potwierdzi to chyba pomieniamy autko na 2.0 TDI w O2
                    no mnie się marzy......

                    pytanie do znawców od leasingu:może Martinez pomozesz, bo coś mi się kojarzy , że z tej branży...

                    Chodzi o zmianę auta w trakcie trwania leasingu....Czy jest to wykonalne, czy tzreba rozpatrywać indywidualnie ikoniecznie dokłądnie przestudiować swoją konkretną umowę ( w moim przypadku volkswagen bank)?

                    :idea:
                    Jedyne co mozesz zrobic, zeby mialo to sens to znalezc kogos kto przejmie Twoj leasing i odpali Ci za to kase.

                    Ewentualnie mozesz wykupic auto i jest sprzedac, ale opcja wykupu jest mozliwa dopiero po minimum 24 miesiacach, chyba, ze masz leasing finansowy.
                    TDI 205PS

                    Komentarz


                    • #11
                      Panowie no prosze sie nie pchac tak do tych salonow. Bo jak tak wszyscy poleca wymienic Octe I na Octe II 2.0TDi w kombi i z krata to czegos szybko zabraknie w salonie i wszyscy bede musieli czekac do Maja :wink:

                      Jest druga dobra wiadomosc. Na rynku pojawi sie troche zadbanych autek w dobrym wypasie za przystepna cene :szeroki_usmiech
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Panowie no prosze sie nie pchac tak do tych salonow. Bo jak tak wszyscy poleca wymienic Octe I na Octe II 2.0TDi w kombi i z krata to czegos szybko zabraknie w salonie i wszyscy bede musieli czekac do Maja
                        ja się tylko rozmarzyłem - mój leasing trwać ma 3 lata i na tyle (i pewnie więcej kupowałem auto), wcześniej sprzedawać to duuża strata, a w końcu narazie auto się sprawnie i w miarę szybko :szeroki_usmiech przemieszcza.....

                        ach te marzenia...i cholerny VAT :twisted:

                        Komentarz


                        • #13
                          dzisiaj rozmawialem w aso na ten temat i powiedzieli tyle samo co mikrus
                          czyli jeszcze nie wiadomo ktore wersje wyposazenia beda sie lapaly na wzor lisaka

                          bynajmniej ja bede musial dolozyc do swojej octy ok 45 tysi zeby dostac O2 combi elegance :roll:
                          NajtFukinPatrol North-West

                          Komentarz


                          • #14
                            osobiście czarno to widzę Z chorego wzoru Lisaka wychodzi że dopuszczalna ładowność O2 kombi powinna wynosić 697kg żeby podlegała odliczeniom. Na niemieckiej stronie skody, ładowność w zależności od wyposażenia jest podawana jako max 660kg - co więcej, taka sama jest dla wersji sedan.
                            IMHO jedynym "ratunkiem" jest przemianowanie auta jako 4-osobowego lub zmiana przepisów. Fundamentem VAT jest jego przezroczystość w działalności gospodarczej a fakty są takie, że czarne jest białe.

                            --
                            Jeśli w Twoim kraju jest się z czego pośmiać, to macie tam socjalizm i jesteś zakładnikiem
                            --
                            sen supermarketu: szanowni klienci, jestescie jeb...

                            Komentarz


                            • #15
                              W sumie na wiecej jak 4 osoby w tym po@#$%^m kraju nikt ni liczy.

                              Ciekaw jestem czy mozna kupic VW Multivana 9 osobowego z krata :diabelski_usmiech Pewnie tez nie bo cos sie im nie widzi.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                Ma byc na 4 osoby - nie przeszkadza mi to.
                                TDI 205PS

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ogladnalem strone Skody w oryginale, mozna u nich kupic nowa combi 4x4 z silnikami 2.0FSI oraz 1.9 TDi ale ze zwykles oski w wersji Elegance zniknelo DSG co jest wg mnie nieporozumieniem, bo wszystkie silniki w combi maja automat a 2.0 go juz nie ma.
                                  Zaraz odezwa sie sceptycy automatu, ale sa ludzie ktorzy za ta kase oczekuja czegos wiecej niz auto z olbrzymim bagaznikiem i silnikiem o znakomitych osiagach.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    [quote="arci9"]
                                    pytanie do znawców od leasingu:może Martinez pomozesz, bo coś mi się kojarzy , że z tej branży...

                                    Chodzi o zmianę auta w trakcie trwania leasingu....Czy jest to wykonalne, czy tzreba rozpatrywać indywidualnie ikoniecznie dokłądnie przestudiować swoją konkretną umowę ( w moim przypadku volkswagen bank)?

                                    :idea:
                                    Na zmiane auta nie masz co liczyć. Teoretycznie jest to możliwe, ale jeżeli już jakaś firma leasingowa poszła by na to z dużym zyskiem dla siebie. Generalnie bardzo niechętnie idą na takie układy gdyż podpisując z Tobą Umowę Leasingową założyli sobie jakiś konkretny zysk z tej Umowy. Wymiana samochodu oznaczałaby dla nich problem ze sprzedażą Twojego starego auta. Więc albo znajdź kogoś kto przejmie leasing lub wykup auto po 2 latach.

                                    Wracając do Octy 4- 0s. 629 kg ładowności i mamy cięzarówkę z jednym małym ALE. Problemem jest także klasyfikacja samochodu jako AF - wielozadaniowe. Do tej pory nimmi były auta typu VW Sharan, Opel Zafira.... itd. Tu mamy zwykłe kombi na szczęście ostatnio kombiaków AF pojawiło się sporo więc nie powinien być aż taki problem. Pytanie czy SAP na pewno załatwia tą homologację bo w prasie pojawiły się ostatnio artykuły o zlikwidowaniu wzoru Lisaka i zastąpieniu go jakimiś innymi pokrętnymi historiami. Jedno co istotne przypominam sobie z tych "historii" to zapis mówiący że samochód cięzarowy ma 1 rząd siedzeń. :evil:

                                    Na razie jest to oczywiście nieoficjalny projekt/przeciek ale kto wie.

                                    To z grubsza tyle, jak coś nowego usłysze dam znać.

                                    ave
                                    Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                                    teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                                    czarna AR 156 1.8 T.Spark

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      [quote="Martinez"]
                                      Zamieszczone przez arci9
                                      pytanie do znawców od leasingu:może Martinez pomozesz, bo coś mi się kojarzy , że z tej branży...

                                      Chodzi o zmianę auta w trakcie trwania leasingu....Czy jest to wykonalne, czy tzreba rozpatrywać indywidualnie ikoniecznie dokłądnie przestudiować swoją konkretną umowę ( w moim przypadku volkswagen bank)?

                                      :idea:
                                      Na zmiane auta nie masz co liczyć. Teoretycznie jest to możliwe, ale jeżeli już jakaś firma leasingowa poszła by na to z dużym zyskiem dla siebie. Generalnie bardzo niechętnie idą na takie układy gdyż podpisując z Tobą Umowę Leasingową założyli sobie jakiś konkretny zysk z tej Umowy. Wymiana samochodu oznaczałaby dla nich problem ze sprzedażą Twojego starego auta. Więc albo znajdź kogoś kto przejmie leasing lub wykup auto po 2 latach.

                                      Wracając do Octy 4- 0s. 629 kg ładowności i mamy cięzarówkę z jednym małym ALE. Problemem jest także klasyfikacja samochodu jako AF - wielozadaniowe. Do tej pory nimmi były auta typu VW Sharan, Opel Zafira.... itd. Tu mamy zwykłe kombi na szczęście ostatnio kombiaków AF pojawiło się sporo więc nie powinien być aż taki problem. Pytanie czy SAP na pewno załatwia tą homologację bo w prasie pojawiły się ostatnio artykuły o zlikwidowaniu wzoru Lisaka i zastąpieniu go jakimiś innymi pokrętnymi historiami. Jedno co istotne przypominam sobie z tych "historii" to zapis mówiący że samochód cięzarowy ma 1 rząd siedzeń. :evil:



                                      ave
                                      z tego by wynikalo ze 2 osobowy cabriolet mozna zarejestrowac jako ciezarowke
                                      i dalej powracamy do punktu wyjscia

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Wiecman
                                        z tego by wynikalo ze 2 osobowy cabriolet mozna zarejestrowac jako ciezarowke
                                        i dalej powracamy do punktu wyjscia
                                        to o jednym rzędzie siedzeń napisałem bo dotyczy to samochodów cięzarowych w karoserii osobowej. Nowy przepis ma do końca ukrócić auta "z kratką". Nadal będzie wymóg ładowności. Może to nie wejdzie w życie, no ale czas pokaże.....
                                        Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                                        teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                                        czarna AR 156 1.8 T.Spark

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          W tym kraju nikgdy nie bedzie dobrze :zastrzelic
                                          Dopuki nie zaczna czerpac wzorcow z krajow bardziej cywilizowanych w przepisach dla ludzi to kazdy bedzie musial kombinowac. Narazie to jestesmy liderem prawa ktore na kazdym kroku jest przeciw obywatelowi.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            W tym kraju nikgdy nie bedzie dobrze :zastrzelic
                                            Dopuki nie zaczna czerpac wzorcow z krajow bardziej cywilizowanych w przepisach dla ludzi to kazdy bedzie musial kombinowac. Narazie to jestesmy liderem prawa ktore na kazdym kroku jest przeciw obywatelowi.
                                            Słowo "obywatel" jest tylko fasadą. Większość rodaków jest zakładnikami i w tej materii nic się nie zmieniło od dekad. Ale żeby nie odbiegać od tematu - rozmiawiałem z dealerem, jest już coś jakby przedsprzedaż O2 kombiaków, są pięciomiejscowe, zero homologacji, VAT z przezroczystego jest nadal "ćwierćprzezroczysty" i białe jest czarne.

                                            --
                                            E
                                            --
                                            sen supermarketu: szanowni klienci, jestescie jeb...

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              I jest 4300 zł droższa od zwykłej :wink:
                                              www.soft-car.pl
                                              www.chiptuning-gdansk.pl


                                              - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                                              - Wyłączanie DPF
                                              - Hamownia Obciążeniowa

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                No to ze temat nam juz prawie umarl, oto co dzis rzad wymyslil:

                                                Samochodem dostawczym będzie auto, które ma jeden rząd siedzeń i oddzieloną przestrzeń ładunkową albo dwa rzędy siedzeń, ale wtedy przestrzeń ładunkowa musi być dłuższa od osobowej.

                                                Projekt zmiany przepisów Rada Ministrów skierowała do Sejmu.

                                                Wiceminister finansów Jarosław Neneman powiedział, że te przepisy mają ograniczyć nadużycia. Dziś za pojazd ciężarowy uznaje się auto, którego przestrzeń ładunkową oblicza się na podstawie tak zwanego "wzoru Lisaka". Odnosi się on do parametrów, które producenci łatwo obchodzili.

                                                W myśl nowych rozwiązań, wszystkie samochody ciężarowe powyżej 3,5 tony używane do prowadzenia działalności gospodarczej, będą podlegały zwrotowi podatku VAT. Dotychczas często pojawiały się problemy z odliczeniem podatku na przykład za ciągniki siodłowe czy cysterny.



                                                Narazie to tylko projekt i w sumie nie wiadomo czy cieszyc sie czy zniosa wzor Lisaka czy nie. Przestrzen ladunkowa mozna powiekszyc przez przesuniecie tylnej kanapy do przodu o 5cm i tez by bylo, ale czy o taki kolejny bezsens chodzi naszemu rzadowi??
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  "Lisak" trafil do trybunalu.
                                                  Poza tym juz od dluzszego czasu wiadomo bylo, ze beda cos zmieniac.

                                                  Najwazniejsze, zeby zrobili lepsze warunki odliczania VAT od osobowych. Obecnie trwaja czytania nad opozycyjna propozycja podniesienia limitu z 5.000 do 7.000PLN i umozliwienie odliczenia 100% VAT do tego limitu.
                                                  Jednak rzad jest przeciwny - wiec raczej wiadomo jak to sie skonczy... :roll:
                                                  TDI 205PS

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X